Leuke tijden, verdrietig vooruitzicht: Afscheid! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu Leuke tijden, verdrietig vooruitzicht: Afscheid! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu

Leuke tijden, verdrietig vooruitzicht: Afscheid!

Door: marloesinbuenosaires

Blijf op de hoogte en volg

13 December 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Haal me alsjeblieft weg uit dit land! De mensen zijn veel te aardig, de cocktails veel te lekker, de kinderen veel te lief, de temperatuur veel te hoog, het zwembad te verkoelend en het land veel te mooi! Wil je echt nog meer weten?

Zoals gewoonlijk zijn de dagen weer voorbij gevlogen en weet ik eigenlijk gewoon niet eens waar ze gebleven zijn. De maand december was zonder mijn weten al begonnen. Vrijdag 3 december zijn we met 4 meiden vertrokken naar Mar del Plata. Een (met BsAs vergeleken) kleine stad aan de kust, 6 uurtjes rijden vanaf Buenos Aires. We hebben daar een weekendje in een hostel gelogeerd en vooral genoten van strand, terrasjes en shoppen. Ook de cocktails waren weer lekker en de 3 uur durende fietstour die we hebben afgelegd heeft onze extra grammen van het Argentijnse vlees weer doen verdwijnen. Jammer genoeg hadden we er niet aan gedacht dat als we 6 uurtjes naar het zuiden rijden ook de temperatuur daalt. Het strand was dus wel te doen maar de zee veeeeel te koud. Toch maar een duik genomen, ik moet tenslotte toch alles meemaken.

Afgelopen week hebben we in het weeshuis vooral kerstspulletjes gemaakt. De kinderen zijn er al erg mee bezig en nu er een vreselijke kerstboom staat met niks erin leek het ons een perfect idee om kerstballen te maken. En dat vonden de kinderen gelukkig ook. Maandag hebben we weer mogen genieten van een heerlijk Argentijnse maaltijd in een restaurant. Verder heb ik deze week nog een bezoekje gebracht aan Debby en Fleur (aangezien ze verhuisd zijn en nu bij mij om de hoek wonen), hebben we aan onze verslagen voor school gewerkt, spaanse les gehad.. druk dus.
Vrijdag nog maar eens uit eten om afscheid te nemen van 2 meiden uit Lichtenstein (ik wist ook niet dat het bestond maar het ligt bij Zwitserland) en daarna de kroeg en club in. Nadat ik veel te vroeg ben thuis gekomen (6:30 in de ochtend) en maar 4 uur had geslapen leek het ons een goed idee om weer eens wat te bezoeken, namelijk de dierentuin die midden in de stad ligt. Een erg gezellige dag tot het hete weer omsloeg in regen en onweer (ja,ja jullie zijn niet de enige die het af en toe koud hebben!) en we totaal doorweekt toch nog een poncho hebben kunnen bemachtigen om een metro of bus naar huis te vinden. Omdat het in de ochtend zo heet was liepen we in korte broek en slippers en omdat Maaike ALTIJD problemen en ruzies heeft met slippers kon het deze keer natuurlijk ook niet goed gaan: Eenmaal de dierentuin ontvlucht kwamen we tot de conclusie dat het rioolstelsel in Buenos Aires deze hoeveelheden water niet aan kan. Sommige putten namen het water, dat ongeveer 10 centimeter hoog op de straten stond, nog op en andere spoten het water er weer uit. Het stoplicht ging op groen en we moesten deze grote kruising snel oversteken. Eenmaal op de helft aangekomen zagen we dat de andere helft van de weg 1 grote stroomversnelling was van 10 centimeter water hoog en 5 meter breedt. We moesten er doorheen, geen enkele andere optie. Toen we bijna, tot aan de enkels onder water, de stoep hadden bereikt verliest Maaike haar slipper. God, god wat had ik dit graag op film gehad! Haar slipper gaat met een topsnelheid met de stroomversnelling mee en doorweekte Maaike met poncho, korte broek en 1 blote voet erachter aan. En hoe ze het heeft gedaan weet ik niet (ik rolde over de grond van het lachen) 1 meter voor de put heeft ze haar slipper kunnen redden.
Hilarisch!
Vandaag heb ik het (eindelijk) rustig aan gedaan en heb ik lekker met Debby gekletst en geroddeld. We moeten natuurlijk wel op de hoogte blijven van alles wat er in NL gebeurt!

Morgen is de laatste week vrijwilligerswerk dan toch echt aangebroken. Ik kijk er ontzettend tegenop en wil er zo min mogelijk aan denken. Ik wil nog helemaal niet stoppen met het werk en ik wil de kinderen ook nog helemaal geen gedag zeggen. Natuurlijk bouw je geen speciale band op met ieder kind in deze 9 weken, maar voor sommige kinderen had ik nog zoveel willen doen. Zucht! Daarintegen hebben we wel leuke dingen bedacht voor de laatste week. Naast het nog meer versieren van de kerstboom gaan we samen met de kids een poster maken met daarop foto's van ons verblijf en alle kinderen. Ook hebben Maaike en in door de weken heen veel kleren en spullen verzameld (met dank aan alle mensen in het hostel) en gaan we hier kerstpakketjes van maken voor alle kinderen en deze geven we op onze laatste 2 dagen.
Verder ook onze laatste bijlessen, onze laatste boodschappen, ons laatste huiswerk en onze koffers inpakken. Een belangrijke maar voor mij ook een verdrietige week. We zullen zien.

Krijgen jullie dit jaar een witte kerst? En is de media al weer dol door de 11 stedentocht die toch wel, toch (nooit) niet komt? Pepernoten heb ik in iedergeval niet gemist, die had ik meegenomen en 5 december in Mar del Plata opgegeten.

Het duurt niet lang meer en ik kom al terug dus geniet er nog van!

Dikke kussen en knuffels!

  • 12 December 2010 - 23:33

    Maaike:

    ahummm.... ik ben blij dat je mijn slipperruzies amuserend vindt! Ik gooi ze lieverd scheeuwend uit het raam!

  • 17 December 2010 - 18:52

    Wendy:

    Marloes!

    Goed om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Heel veel plezier nog de laatste dagen! :)
    Fijn weekend..!

    Liefs Wendy

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires!

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2012

Website verhuisd!

06 Januari 2011

Genieten!

27 December 2010

Afsluiten en een nieuw begin!

13 December 2010

Leuke tijden, verdrietig vooruitzicht: Afscheid!

30 November 2010

Een land vol contrasten!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 6590

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2010 - 12 Januari 2011

Buenos Aires!

Landen bezocht: