Genieten! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: marloesinbuenosaires

06 Januari 2011 | Argentinië, Mendoza

Bon día!

Mijn laatste berichtje vanuit het mooie Argentinie.
Mijn vorige bericht was vanuit Iguazu waar we de grootste watervallen van de wereld hebben bezocht. Dit was wel het hoogtepunt voor ons beide van de hele reis, misschien wel van de afgelopen jaren. Onvoorstelbaar hoe groot en krachtig deze watervallen zijn. De natuur eromheen is groener dan groen en de grote vlinders komen gezellig op de arm of je schouder zitten. Ook hebben we daar het drielandenpunt bezocht, genoten van het warme weer en het zwembad voor de deur.
29 december zijn we met het vliegtuig vertrokken naar Salta, aan de andere (noordelijke) kant van Argentinie. Daar zijn we de eerste dag bezig geweest met het beslissen van welke excursies we wilde gaan doen. Jammer genoeg, maar om goede redenen, hebben we besloten om niet naar Bolivia te gaan. Bram heeft beloofd dat we nog een keer terug gaan dus toen kon ik het uit mijn hoofd zetten.
We hebben wel een tweedaagse rondreis gedaan door het gebied rondom Salta. Hierbij hebben we de zoutvlaktes bezocht, de zeven kleurenbergen gezien en door de wolken gereden op 4000 meter hoogte. De avond dat we terug kwamen was het oud&nieuw en dit hebben we gevierd in een typisch Argentijns restaurantje met bandjes en veel eten en drinken. We hebben deze nacht geslapen in een fantastisch hotelletje dat gerund werd door 2 dames van meer dan 70 jaar oud. Goedkoop was het in ieder geval wel!
1 januari hebben we besteed aan het in de zon zitten met een boekje in Salta en het vertrek naar Mendoza, de wijnstreek van Argentinie, ongeveer 17 uur zuidelijker met de bus. Na aankomst meteen een hostel gevonden en bekeken wat we hier allemaal konden gaan doen. Uiteindelijk hebben we 3 januari geraft (Bram moest natuurlijk weer uit de boot vallen) en 4 januari hebben we een wijntour gedaan. De volgende dag hadden we nog niks gepland en heb ik besloten om te gaan paragliden. Na een half uur met een krakkemikkige truck de stijle helling op gereden te zijn mocht ik met mijn (hele knappe) gids van de berg af rennen met een grote vlieger boven ons. Super, super gaaf om van 1700 meter hoogte de berg af te rennen!
Vandaag checken we weer uit bij ons hostel in Mendoza om vanavond met de bus (12 uur lang) naar Buenos Aires terug te keren. Hier gaan we nog de laatste souveniers kopen, wat dingen bezichtigen en een dagje naar Colonia, Uruguay! Dan is het iedereen gedag zeggen, de koffer inpakken en afscheid nemen van deze geweldige tijd. Vamos a Holanda!

Ik heb een kleine selectie van de fotos van afgelopen week op de site marloesenmaaike@mijnalbum.nl in de map: Bram en Marloes. Het wachtwoord is nog steeds: buenosaires

Ik zie jullie snel weer! Is het ondertussen al gaan dooien daar?

Besos!

• 06 Januari 2011 - 18:03

Simone:

Het dooit hier beetje doordat het regent.. maar er liggen overal nog wel ijsschotsen in de straten (vooral hier bij ons)...

Gelukkig heb je al een leuke tijd met Bram achter de rug... nu nog je laatste daagjes om daarna terug te keren na dit avontuur naar Nederland!

Geniet nog ff van je laatste dagen... en hopelijk zien we elkaar snel weer!!!

(K) Dikke kus Simone en Thomas

• 06 Januari 2011 - 22:23

Wilma & Wim:

Ja de temperaturen stijgen Marloes. Het weekend zal het plm. 9 graden worden.
    En wat dacht je dat wij vanmorgen zagen hier voor de deur op straat?????
    Een vrachtauto van de Gemeente die kwam strooien: zand en zout. Nu het ijs zit zeker 5 cm dik op straat. Hoe noemen ze dit ook al weer........ MOSTERD NA DE MAALTIJD/ als het kalf verdronken is of zullen we maar gewoon zeggen waanzin van de ambtenaren. ;-)

Dikke kus uit Leuth en we zien je in Huissen

• 07 Januari 2011 - 13:11

Wendy:

Marloes!

Goed om te horen dat je het zo leuk heb gehad met Bram! De foto's zijn ook echt mooi. Vooral die op het eind. Haha echt grappig!
    Marloes een hele goede terugreis en geniet nog even van de laatste dagen.

Liefs uit Suriname

Verslag uit: Argentinië, Mendoza