Een land vol contrasten! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu Een land vol contrasten! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu

Een land vol contrasten!

Door: marloesinbuenosaires

Blijf op de hoogte en volg

30 November 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Ja dat is Argentinië zeker. Rijk en arm, lelijk en mooi, druk en rustig: deze stad heeft alles en dat maakt het niet altijd gemakkelijk.

Ik had Gonzalo, een van de oudere jongens uit het weeshuis verteld dat ik naar de voetbalwedstrijd ging en dat ik foto's en filmpjes voor hem zou maken. Hij vond het prachtig! Weer een punt voor Marloes! Tenminste dat dacht ik. Even later besefte ik me dat dit jongetje waarschijnlijk nooit of pas over 10 tallen jaren zo'n evenement zou meemaken. Of het nou echt zo'n goed idee was weet ik niet.

De vorige keer vertelde ik over de drukke dagen en dat ik me erg moe voelde. Jammer genoeg was het nemen van rust al te laat want ik heb de griep goed te pakken gehad. Het heeft ongeveer een week geduurd maar ik heb me niet uit het veld laten slaan. De hele week blijven werken en leuke dingen willen doen is zwaar maar ik moest doorgaan van mezelf. Zoveel tijd hebben we hier niet meer!
Zaterdag 20 november zijn we naar een polowedstrijd geweest. Fancy, duur, sjiek, ik keek mijn ogen uit. Het was leuk om te zien, vooral omdat Argentinië de beste polospelers van de wereld heeft en het in de dure buurten als Palermo helemaal hot is. Toch is het een dubbel gevoel als ik 2 dagen later weer in dit weeshuis sta en de dag weer leuk probeer te maken voor de kids met de weinige mogelijkheden.

Maandag 22 november was een feestdag. Waarom weet niemand. We hebben gehoord dat de president vond dat er een feestdag bij moest komen en heeft dit jaar deze dag genomen. Wij hebben natuurlijk wel gewerkt omdat deze dag alle kinderen tegelijkertijd in het weeshuis aanwezig zouden zijn aangezien school niet doorging. Het was een drukke dag met veel vechten, huilen en schreeuwen maar ik had het erger verwacht dus ach..
Deze week stond in het teken van Antartica. We hebben geknutseld met watjes als sneeuw, tekeningen gemaakt van alle dieren die er voorkomen en de kinderen begonnen zelfs al met kerstkaarten!? Kerst? Ja! Het is bijna kerst! Helemaal niet bij stil gestaan en de kerstsfeer is met deze hitte ook ver te zoeken. Je loopt op straat, het zweet gutst van je hoofd en boven op een gebouw staat een mega bord met daarop de kerstman in zijn rode winterjas met kerstmust en zijn witte bondkragen? Ik krijg onderhand medelijden met deze man!

Na nog wat dingen bezocht te hebben deze week, spaanse les te hebben gehad en een hoop geld uit gegeven te hebben aan tickets voor mijn reis over een aantal weken stond het weekend alweer voor de deur. En wat voor een weekend! We hebben jammer genoeg afscheid moeten nemen van 4 meiden waar we veel mee hebben opgetrokken maar daar tegenover stond een hele leuke stap-avond als afscheid! Foto's zijn deze keer niet toonbaar dus worden niet op de site gezet. De volgende dag met een flinke kater nog een lokale markt bezocht en 's avonds vroeg naar bed. Zondag weer helemaal uitgeslapen vroeg ons bed uit want we gingen een estancia bezoeken. Dit zijn typische Argentijnse ranches waar veel met vee een paarden wordt gewerkt. We gingen daar met een bus heen en werden door de orginele (oke het blijft een beetje toeristisch) gaucho's ontvangen met natuurlijk de typische Argentijnse empanada's en wijn. Op deze ranch konden we paardrijden (15 minuten met 30 mensen een gaucho volgen in een rondje), op een huifkar zitten, een museum bezoeken, in de zon zitten enz. Ook kregen we een show van deze gaucho's en hun paarden. Dit was erg spectaculair en mooi om te zien. Daarna nog een Asado (Argentijnse bbq) met veel te veel vlees! 3 kilo en een verbrande huid verder gingen we naar huis en was het weekend alweer voorbij!

Deze week weer aan het werk met als thema Azië. Vanmiddag gaan we een Chinese draak maken!

Ik hoop dat jullie weer op de hoogte zijn! Vanavond zal ik nog wat extra foto's op de site zetten.

Ik ga nog even in de zon zitten voor ik naar mijn werk ga. Hoe is het weer bij jullie eigenlijk? Hahaha!

Muchos besos!
Marloes

  • 30 November 2010 - 16:26

    Lisa:

    Wooh wat maak jij wat mee en wat vind ik die kindjes in het weeshuis toch zeilig nu ik het zo hoor van jou!

    Geniet nog maar lekker van het lekkere weer. Hier is het eerste sneeuw gevallen. Poeh poeh wat leuk hoor! Ik zou heel graag met je willen ruilen.

    Dikke kus Lis

  • 30 November 2010 - 17:44

    Simone:

    Heeej Mloes,

    Super om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Jammer dat je ziek bent geweest maar je wilt idd toch gewoon door, snap het!!
    Hier is idd de eerste sneeuw gevallen, en gelijk heel NL staat op zijn kop natuurlijk lange files en ongelukken maarjaa snowboots aan handschoenen en dan overleven we dat ook wel weer:)...
    Nog paar weken en dan is Bram al weer bij jou! En dan ben je ook al weer bijna thuis over iets meer dan een maand! Nou dan meoten we maar snel afspreken om je verhalen in het real-life te horen!

    heel veel plezier nog en geniet er nog van!!

    Liefs Simone en ook names thomas

  • 30 November 2010 - 21:51

    Mam:

    Het moet denk ik contrasten zijn maar begrijp wat je bedoeld.
    Hier inderdaad wit Nederland, veel valpartijen en ongelukken gezien.
    Ben jaloers op je. Zie je al zitten in je hemdje bij het prive zwembadje.
    Loek vraagt of je wat "spul" meebrengt. Weet niet wat hij bedoeld maar volgens hem weet jij wel welk "spul".
    Noumeid, geniet lekker verder. Denk aan je!
    Dikke kus Mam.

  • 03 December 2010 - 22:18

    Wilma & Wim:

    We genieten van je nieuws. Jammer dat je de griep hebt gehad en daardoor niet "ten volle" kon genieten bikkel.
    Het is heerlijk, dat je zoveel verschillende indrukken van dit land krijgt. We denken dat je er vaker naar toe zult gaan. Het is zo'n groot land, misschien komen er nieuwe mogelijkheden, om nog meer van dit land te zien. Anders moet Bram maar een super baan gaan nemen, met een super inkomen, zodat jullie kunnen reizen :-)
    Veel liefs vanuit een winterwit Leuth.
    Kus Wim & Wilma (k)

  • 05 December 2010 - 15:01

    Aloys:

    Hé meid, ben je al met de terugreis bezig, of wil je daar nog niet aan denken. Zal wel een rare gewaarwording zijn, van de extreme hitte in de extreme kou. Fijn dat je zoveel leuke dingen mee maakt. Bewaar wat voor Bram, anders heb jij straks alles al gezien. dikke kus en tot snel pap

  • 07 December 2010 - 23:23

    Melissa:

    Hoi wijffie,

    Als ik al je verhalen zo lees, wooow ik ben zo jaloers. Je maakt onwijs veel mee daar en je ziet zoveel. Ik ben blij om te lezen dat het goed met je gaat (ondanks je griep) en dat je je vermaakt. Nog een week of 2 en je vriend staat eindelijk weer voor je neus. Dan kunnen jullie samen het avontuur aan.

    Hier is heel veel sneeuw gevallen, dus wees blij dat je daar in het zonnetje zit. Ik heb me warme deken weer op het bed liggen want we bibberen er hier wat vanaf.

    Namens de Korvertjes en Michel moet ik je de hartelijke groetjes doen.

    Meid ik mis je onwijs, of toch niet?! hahaha nee ben blij als je weer gezellig terug bent. Is toch wel stil zonder jou....

    Geniet nog lekker van je laatste 5 weken meid en ik houdt de site in de gaten!

    Liefs,
    Je huisgenootje

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires!

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2012

Website verhuisd!

06 Januari 2011

Genieten!

27 December 2010

Afsluiten en een nieuw begin!

13 December 2010

Leuke tijden, verdrietig vooruitzicht: Afscheid!

30 November 2010

Een land vol contrasten!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 6594

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2010 - 12 Januari 2011

Buenos Aires!

Landen bezocht: