De eerste dagen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: marloesinbuenosaires

14 Oktober 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Nou, nou, nou.. we zijn er dan eindelijk.
Na een hele lange, vermoeiende en slapeloze reis van 28 uur zijn we aangekomen in Buenos Aires.
De reis ging goed, hoewel 2 keer 10 uur in een vliegtuig zitten en 8 uur op het vliegveld in Housten Texas zitten erg vermoeiend is.
Ondanks de slaappillentjes toch bijna niet geslapen.

Housten duurde lang, vooral omdat de Amerikanen, zoals verwacht, ontzettend snel aangebrand en voor al dik zijn! Je kijkt je ogen uit. Om het vele fastfood dat op je afkomt te omzeilen ben ik begonnen met het kopen van een soort 'broodje gezond'. Nadat ik 6 plakken ham er al af had gehaald heb ik het maar opgegeven. Er zal zoveel beleg op dat het broodje bijna onzichtbaar was. We hebben ons dan ook maar overgegeven en een lekkere pizzaslise naar binnen gewerkt.

Nadat we weer 10 uur hadden gevlogen stonden we dan eindelijk op Argentijnse bodem. Bij de aankomst hal op zoek gegaan naar iemand met een bordje met onze namen daarop. Nadat we die gevonden hadden zijn we zijn auto ingestapt en zagen we alles behalve datgene wat we hadden verwacht. De straten zijn vies en slecht, nog slechter dan in Curacoa! De gebouwen zijn vies en oud en de combinatie tussen Rome en Parijs die iedereen noemde is nergens te bekennen.

De aardige meneer heeft ons afgezet bij Debby en Fleur, ons eerste logeeradres voor we naar ons eigen stekkie gaan. Ze hebben een klein en leuk appartementje waar wij tot zondag in de kamer mogen slapen. We hebben bij aankomst meteen een simkaartje en wat andere dingen gekocht en 's avonds een lekker wijntje gedronken. Wat konden wij lekker slapen die avond!

Vandaag zijn we langs onze spaanse school gegaan voor wat info en hebben we ons nieuwe optrekje van buitenaf al even bekeken. Het ziet er gelukkig goed uit en de buurt is erg gezellig. Onze stageplaats zal ongeveer een uurtje reizen zijn per metro.

Vanavond gaan we het rustig aan doen zodat we morgen de stad wat verder kunnen verkennen en de mooie gedeeltes van de stad (die er blijkbaar wel zijn) kunnen gaan opzoeken. Hoe meer ik rondrij in de taxi's door de stad, hoe meer charme het krijgt. Het begint al te wennen.
We reizen hier de hele dag met de taxi, het is spot goedkoop met een starttarief van 1 euro en daarna 20 cent per minuut en het is erg veilig, ze rijden hier als gekken! Ook stoppen met roken is hier geen goed idee. Sigaretten kosten nog geen 2 euro per pakje.

Vanavond trekken we weer een fles champagne open en morgen weer een nieuwe dag! Maandag begint het voor ons dan echt en gaan we aan de slag met de studie van spaans en de stage. Daar maak ik me nog wel wat druk om. Mijn kleine Spaanse kennis blijkt nog kleiner tussen deze Argentijnse snelpraters! We zullen zien.

Ciao!

Ps: Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes!

• 14 Oktober 2010 - 21:08

Marion.:

He lieve dochter,
    Gelukkig veilig aan gekomen. Komt vast door de bijgelovige voorbereidingen die we getroffen hebben. Heel veel plezier met de start van je grote avontuur! Ben erg benieuwd hoe het je daar vergaat. Heb er alle vertrouwen in! Groetjes aan Fleur, Debby en Maaike en een dikke kus van mij!
    MamXXXXX.

• 15 Oktober 2010 - 06:09

Simone!!:

Lieverd,

Gelukkig ben je idd goed aan gekome na die lange reis!! Heel veel suc6 en geniet er van, nu kun je alvast de omgeving beetje verkennen en dan maandag gaat t echte werk gebeuren..

Heel veel liefs en dikke kus van hier!(L)

Thomas en Siem

• 15 Oktober 2010 - 09:07

Lisa:

Hey lieve zus,

Poehpoeh wat een reis heb je achter de rug zeg. Ik heb nog veel aan je gedacht toen je in het vliegtuig zat. Wat had ik een medelijden met je. Gelukkig ben je veilig aangekomen en kun je nu nog even genieten! Ben benieuwd hoe je stage is. Jij leert zo snel dus over je Spaans hoef jij je geen zorgen te maken. Heel veel plezier en succes maandag.
    Wat ben ik jaloers op jou dat jij nu in dat lekkere weer zit en ik zit hier met een dikke trui aan!:P

Dikke kus Lisa

• 15 Oktober 2010 - 09:23

Femke:

Hey Marloes,
    Gelukkig ben je goed aangekomen na die lange reis ppfff.
    Ben benieuwd hoe je stage je gaat bevallen etc. En maak je maar geen zorgen om de taal, daar zit je zo in haha. Straks droom en denk je nog in het Spaans haha!
    Hel vel plezier met je grote avontuur!

Liefs x fem

• 15 Oktober 2010 - 13:59

Anne-Mieke:

Ha die Marloes,

Leuk he, reizen..
    Maar goed je bent er en je hebt zelfs weer telefoon. Zet je je nummer ook even in het exelbestand van scholar, dan kunnen we je bereiken als dat nodig is.
    Hier is het herfstvakantie geworden, dus de regen is ook weer gekomen.
    groetjes ook aan Maaike, en mucho suerte con appender la lengua
    Anne-Mieke

• 15 Oktober 2010 - 15:32

Wilma & Wim:

Hoi Meissie,

Van mama had ik al gehoord dat alles LANG..... duurde en wel alles goed was gegaan.
    Nou het weer is daar ook niet zo geweldig, maar hier is de herfst begonnen vandaag. Regen en donker en fris. Bah..... Dus ik geef je groot gelijk dat je een fles champie open trekt. :-)

Geniet ze en laat ons heel veel weten over deze stad, zijn bevolking en natuurlijk niet te vergeten hun gewoontes en het eten.

Kus uit Leuth

• 17 Oktober 2010 - 11:57

Hennie:

Hoi Marlous,
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat in dat verre land. Knap hoor dat je zoiets onderneemt. Geniet van alles en ik blijf je wel een beetje volgen. Groetjes Hennie

• 17 Oktober 2010 - 11:57

Hennie:

Hoi Marlous,

• 17 Oktober 2010 - 17:25

Sanne:

Hey lieve schat!!!

Hoe is het..?? Je eerste weekje is al weer bijna voorbij! Heel veel plezier de komende maanden! Geniet van elk moment!! (komt vast en zeker goed!) Veel plezier morgen op school en stage!!

Hele dikke kus van miJ!

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires