Weer 2 weken verder! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu Weer 2 weken verder! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van marloesinbuenosaires - WaarBenJij.nu

Weer 2 weken verder!

Door: marloesinbuenosaires

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Nou, mijn eerste 2 werkweken zitten er op. Het was leuk, druk, wennen maar dankbaar!

Op dit moment werken Maaike en ik 5 dagen in de week. Maandag, dinsdag en woensdag in de middag en donderdag en vrijdag in de ochtend. Dit is erg fijn omdat we dan alle kinderen te zien krijgen. De ene groep gaat namelijk in de ochtend naar school en is daarna in het weeshuis en de andere groep doet het anders om. We kunnen zo de verschillende activiteiten die we uitvoeren bij 2 verschillende groepen uit proberen.
De eerste week hebben we zelf vooral meegekeken met de werkwijzen en kennis gemaakt met de kinderen. De kinderen waren vanaf het eerste moment erg nieuwsgierig maar ook aanhankelijk. Een van de eerste dingen die ik gemerkt heb is dat de kinderen mij niet kunnen delen. Ze willen alleen met mij spelen en als er en ander kind bij komt worden ze boos of verdrieting. Met activiteiten als voetbal of volleybal gaat het beter, ze hebben elkaar dan natuurlijk ook nodig. Er zijn kinderen met verschillende psychische problemen dus daar moeten we rekening mee houden. Wel heb ik al veel kunnen bereiken met de kinderen. Ik heb ze zelfs al kunnen helpen met hun huiswerk, jaja in het spaans!
In het weekend hebben we een uitstapje naar Tigre gemaakt, een klein stadje aan de rivier, hoe kan het ook anders, de Tigre. Hier hebben we een boottocht gemaakt. Zondag was het hier Helloween dus ook dat hebben we gevierd in een kroeg met de maskers op!

De 2e week hebben we onze eigen activiteiten uitgevoerd met de kids en dit ging prima. We hebben zelf kleurplaten gemaakt. De kinderen zijn gek op kleuren en dit is een van de enige manieren om het rustig te krijgen. Als thema hadden we deze week (zuid) Amerika dus hebben we indianen tooien met de kinderen geknutseld. Dit is erg leuk geworden en de foto´s staan weer op de site. Ondertussen ben ik stapelverliefd geworden op Pablo. Een super lief jongetje uit het weeshuis van 4 jaar oud. Als ik er eentje mee naar huis mocht nemen wist ik het wel..

Deze week stond ook in het teken van een heleboel rare gebeurtenissen. Zo was er de Censo. Hierbij moet iedereen een dag thuis blijven en worden de mensen in heel Argentinië geteld. Hilarisch! Maar zo overleed ook de vice-president 27 oktober met een hoop mensen en spandoeken op Plaza de Mayo als gevolg. Ook hebben we onze eerste bijlessen Spaans gehad deze week en dat gaat prima.
Iedere maandag is hier La Bomba del Tiempo. Een percussie band die in een oude fabriek een optreden geeft. Dit hebben we natuurlijk ook uitgeprobeerd en het was echt heel erg leuk. Als Bram komt ga ik zeker nog een keer!

Afgelopen weekend ben ik in Uruguay geweest. In 1 woord: fantastisch. Wat een mooi land en wat hoop ik dat ik daar nog eens terug mag komen over een aantal jaren. We moesten een uurtje met de boot om in Colonia te komen. Vanuit daar 4 uur met de bus, door natuurgebieden van ongekende grootte en door Montevideo. Uiteindelijk kwamen we in Punta del Este aan. Een modern en toeristisch gedeelte. We waren wel toe aan een weekendje strand dus daar hebben we van genoten. Van het land zelf hebben we maar weinig kunnen zien dat weekend maar zoals ik al zei: wie weet kom ik ooit nog terug om meer van dit land te zien.

Vandaag begint weer een nieuwe werkweek dus we gaan er weer tegenaan. Ik hoop jullie weer op de hoogte te hebben gebracht en de foto´s zijn weer te zien op:
marloesenmaaike.mijnalbum.nl met als wachtwoord: buenosaires

Muchos besos!
Marloes

  • 08 November 2010 - 17:47

    Daantje:

    hey Marloes,

    zo dat klinkt echt super.leuk dat je het spaans al goed kan.leuk dat je zo vaak wat erop zet...

    groetjes
    Daantje

  • 08 November 2010 - 22:18

    Mam:

    He meid,
    Geweldig wat je allemaal meemaakt daar! We gaan samen naar Uruguay, wordt geregeld.
    Neem Pablo mee in koffer, die krijgen we hier wel groot!
    Liefs Mam.

  • 09 November 2010 - 09:52

    Simone:

    Leuk weer wat van je te horen! Super dat je het erg naar je zin hebt daar, en dat je die kinderen ook daadwerkelijk kunt helpen!

    Blijven je verhalen en foto's volgen! En geniet dan maar lekker van je vrije weekenden!

    Dikke kus Siem en Thomas

  • 09 November 2010 - 15:00

    Wilma & Wim:

    Super verhaal en leuke foto's
    Wat een drukte... de hele week op school en in het weekend nog de boel verkennen. Maar je hebt gelijk. Nu ben je er toch in de buurt (Uruguay) en 3 maanden gaan vlug voorbij.
    Kun je in Nederland wel weer uitrusten.

    Kus van ons en geniet/werk ze. ;-)
    Wilma en Wim

  • 11 November 2010 - 13:55

    Lisa:

    Hey Marloes,

    Super zeg naar Uruguay. Wat ga jij daar veel zin. Ben echt jaloers op je en hoop dat je daar lekker kunt genieten.

    Dikke kus Lisa

  • 11 November 2010 - 14:31

    Tante 's Jeanne:

    Hai Marloes.
    Wat super wat jij meemaakt, daar in dat verre land.
    Petje af hoor. Groot respect voor mijn nichtje. Ga maar lekker genieten, door deze ervaring is jouw rugzak weer wat meer gevuld met kennis en dat neemt niemand jou meer af. Dag meis dikke knuffel van deze tante Groet van Harry. We blijven je volgen

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires!

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2012

Website verhuisd!

06 Januari 2011

Genieten!

27 December 2010

Afsluiten en een nieuw begin!

13 December 2010

Leuke tijden, verdrietig vooruitzicht: Afscheid!

30 November 2010

Een land vol contrasten!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 6596

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2010 - 12 Januari 2011

Buenos Aires!

Landen bezocht: